Gröna Lund igår

Hej! Jag kunde inte blogga igår efter grönan för jag var för trött. vi kom typ hem 12 - 01... Så när vi kom hem så gick alla och la sig. Jag, Denise och Alexandra sov i samma rum. Jag hade tänkt att läsa men jag orkade inte. Vi pratade istället och såg lite på tv men jag somna :P. Igår så var jag ju på Grönan. Det var kul. Hela familjen skulle åka flygande mattan men när den började så ångrade jag mig. Jag hade aldrig åkt den och det känndes verkligen som om man skulle ha flygit ur den hela tiden. Jag blev jätterädd så jag började smågrina. Och Denise skrek: SLÄPP AV MIG, SLÄPP AV MIG!!!!!! Haha :)
och Vilda Musen hade stängt, precis när jag ville åka den :(. Den hade stängt bara för att det blåste för mycket. Men sen mot kvällen så öppnade de. Men typ runt halv elva så kom jag ut ur Lustiga Huset. Jag och en tjej som jag känner sprang igenom hela lustiga huset och sprang igenom alla "banor". Och det var ju sååå varmt där inne så när jag kom ut var jag knallröd om ansiktet. Men då så gick vi till pappa och köpte läsk. Ja... Juste! Jag, Sofie (den här tjejen) och Denise gick och skulle tävla på ett choklad hjul. Jag tog bricka nr. 9 och denise tog bricka nr 3. Jag vet inte vilken bricka sofie tog.. Jo 15.
Gissa vilken som vann? Jo 3:an! Så denise fick välja en marabou choklad. hon tog en med nötter i.
Och det roliga var att sa:
 Pappa: A, kom inte tillbaka utan vinst.
Vi: Nejdå...
och vi vann ju så när vi kom till baren som de satt i så såg jag och sofie ledsna ut för att de skulle tro att vi inte vann något. Men sen kom ju denise in med den stora. Sen efter en stund fick Jag, Alexandra och Denise pengar av pappa och Kicki till dumle/geisha hjulet. Så då gick vi dit och tog 5 brickor. Då vann Alexandra, så när vi kom tillbaka så sa pappa att när vi ändå hade turen med oss så skulle vi gå till centerhjulet. Så å gick vi dit . Och där stog typ 6-7 utlänningar och bara stog och skrek, och hoppade upp på bänken och tröck på alla knappar bakom disken och var som ett par vilda gorillor. Jag tyckte bara synd om killen som jobbade där. För de höll på heeeeeela tiden.
Killen: Ni får inte trycka på knapparna annars måste jag hämta vakterna  
utlänningarna: eru rasist eller? eru rasist?
Killen: Nej, e du?

A iaf när det bara var vi vid hjulet så tog vi exakt samma brickor som vi gjorde på geishan. Och min bricka vann så jag blev ju jätteglad och bah typ yes!!! yeaaah! Men Alexandra och Denise fattade inte att vi vann för de där killarna bah: VI VANN VI VANN!! Men sen så sa killen: bricka nr 5! Och alexandra bara sträckte upp handen och skrek typ: det ee vi det ee vi. tjejen där borta. Så jag fick ju välja center eller sport men jag tog center. Och det roliga var att innan vi kom fram till centerhjulet så sa jag: nu ee det fan min tur att vinna, jag som jämt brukar vinna.
För de hade ju vunnit geisha och choklad. och då vann jag ju :)
Ja så vi åkte hem dmed en stor choklad, en stor geisha oc en stor center.
Och när vi satt på tåget så tog vi upp en sån där hel chokladkaka och delade på den. och när den var slut så sa några tjejer bakom oss: Har ni choklad?
Då tänkte jag: Om vi har... haha
Men då så var ju den slut men Kicki gav de två stcken hela stycken som de kunde dela på eftersom de var 6 styckna. Och de blev jätteglada. Ja sen kom vi hem. Jag tog några bilder men inte så många men min mobil är utladdat och jag har ingen usb-sladd. Men nu ska jag äta frukost, göra ansiktsmask och fixa naglarna. Sen drar jag, Alexandra och denise till Kicki, sen vet jag inte vad vi gör.
fIck bli ett långt inlägg idag. Bloggar säkert sen.

Bye// Danni
P.S: Nu har jag skrivkramp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0